1. Pamiętaj, że nie zawsze najdroższy olej jest najlepszy dla danego silnika.
  2. Zdecydowanie ważniejsza jest częstsza zmiana oleju niż jego najwyższe parametry.
  3. Pamiętaj, że większość usterek w japończykach powstaje na skutek błędów mechaników i niewłaściwej obsługi.
  4. Najważniejsza jest diagnoza usterki i PRZYCZYNY jej powstania, a nie samo usunięcie problemu.
  5. Kupując części "oryginalne" kieruj się zdrowym rozsądkiem, niewiele jest części dobrych i tanich.
  6. Unikaj kupowania samochodu bez profesjonalnego sprawdzenia przed kupnem, fantazja i pomysłowość sprzedających nie znają granic.
  7. Eksploatując samochód nigdy nie wierz bezgranicznie kontrolkom na desce rozdzielczej, jest wiele silników, w których nie będzie oleju na bagnecie, a kontrolka ostrzegawcza nie zaświeci się.
  8. Pamiętaj, że mając słabe amortyzatory system ABS zdecydowanie wydłuża drogę hamowania, a systemy kontroli trakcji są nieskuteczne.
  9. Większość amortyzatorów po przebiegu 100-120tys km kwalifikuje się do wymiany.
  10. Z ogromnym dystansem traktuj forumowe porady, częściej można samochód zepsuć niż naprawić.