- Pamiętaj, że nie zawsze najdroższy olej jest najlepszy dla danego silnika.
- Zdecydowanie ważniejsza jest częstsza zmiana oleju niż jego najwyższe parametry.
- Pamiętaj, że większość usterek w japończykach powstaje na skutek błędów mechaników i niewłaściwej obsługi.
- Najważniejsza jest diagnoza usterki i PRZYCZYNY jej powstania, a nie samo usunięcie problemu.
- Kupując części "oryginalne" kieruj się zdrowym rozsądkiem, niewiele jest części dobrych i tanich.
- Unikaj kupowania samochodu bez profesjonalnego sprawdzenia przed kupnem, fantazja i pomysłowość sprzedających nie znają granic.
- Eksploatując samochód nigdy nie wierz bezgranicznie kontrolkom na desce rozdzielczej, jest wiele silników, w których nie będzie oleju na bagnecie, a kontrolka ostrzegawcza nie zaświeci się.
- Pamiętaj, że mając słabe amortyzatory system ABS zdecydowanie wydłuża drogę hamowania, a systemy kontroli trakcji są nieskuteczne.
- Większość amortyzatorów po przebiegu 100-120tys km kwalifikuje się do wymiany.
- Z ogromnym dystansem traktuj forumowe porady, częściej można samochód zepsuć niż naprawić.